Jak działa LPG diesel?


Paliwa alternatywne zdołały się już na stałe przyjąć na rodzimym rynku motoryzacyjnym. Polacy wyjątkowo dobrze oceniają zwłaszcza gaz płynny, doceniając względnie niską cenę tego surowca, połączoną z wysokimi parametrami jakościowymi.

Trzy warianty LPG dla silnika wysokoprężnego

Instalację gazową można zastosować w silnikach diesla różnorako. Pierwsza metoda zakłada, iż jednostka wysokoprężna zostaje przerobiona na silnik z zapłonem iskrowym, upodabniając system do standardowej wersji benzynowej. Taka technologia zwana jest mono fuel – jego cecha charakterystyczna polega na działaniu jedynie na gaz. Ten wariant sporo jednak kosztuje, z uwagi na potrzebę modyfikacji całego silnika. Ogólnie mówiąc, wybierają je wyłącznie posiadacze pojazdów gospodarczych.

Kolejny typ diesel LPG to tzw. dual fuel. Samochód użytkuje tu jednocześnie olej napędowy {i gaz|oraz LPG), w relacji 30:70. Olej wtryskuje się więc jedynie w objętości gwarantującej zainicjowanie samozapłonu wewnątrz cylindra; resztę zajmuje LPG. Owa opcja wymaga jednak zastosowania dość zaawansowanej techniki.

Najpopularniejszym od dawna rozwiązaniem pozostaje diesel gaz, gdzie LPG stanowi wyłącznie dodatek do oleju napędowego. Proporcje są całkowicie odwrotne wobec systemu dwupaliwowego, oscylując wokół 70:30 na korzyść ON. Zestaw montażowy składa się w tym wypadku z reduktora-parownika, podgrupy wtryskującej gaz, jak również urządzenia sterującego wraz z siecią kabli.

Sprawdź: http://elpigaz.com/pl/instalacje-lpg-do-diesla/

Jak działa silnik wysokoprężny na gaz?

Wskazana ilość ropy zostaje wprowadzona do komór spalania silnika, zaś suplementarna ilość gazu – wewnątrz układu dolotowego. Zapłon gazu umożliwia olej, ulegając samozapłonowi.

Aktywność LPG ma natomiast wpływ na lepsze spalanie ON, zupełnie inaczej niż dzieje się to w zwykłym dieslu. W jej wypadku, wobec wysokiej lepkości oleju, proces całkowitego spalenia paliwa bardzo rzadko jest możliwy.